Ticaret Hukuku

Hukuk ofisimiz, 6102 sayılı Ticaret Hukuk alanında oldukça geniş, disipline ve kapsamlı bir danışmanlık hizmeti vermektedir. Bilindiği üzere; ticari iş ve borç ilişkileri, ayrıntılı ve özellikli kurallara tabidir. Bu nedenle, olası hukuki risklerden korunmak için, ticari işleri yapan gerçek ve tüzel kişilerin hukuki danışmanlar aracılığıyla ilerlemesinde fayda vardır. Dolayısıyla süreç içinde “önleyici hukuk hizmeti” alarak, şirketin karşılaşacağı yıkıcı sonuçları engelleyecektir.

Ticaret hukuku alanında başlıca hizmetlerimiz;

• Şirketin kuruluş sözleşmesi oluşturulması, tecil ve yükümlüklerinin oluşturulma sürecinin yönetimi,
  • Şirket ortakları ve temsilcilerin yükümlükleri düzenleyen sözleşme hükümlerinin oluşturulması ve sonuçlarına ilişkin detaysal belirlemelerin yapılmasına ilişkin süreç yönetimi,
  • Şirketin kuruluşu sonrası süreçteki işlemlerinde, şirketin diğer tacirlere ve/veya İdareye karşı koruyacak hükümleri kuracak sözleşmeler oluşturularak şirketin hak ve menfaatlerine koruma altına almak maksatlı operasyonel süreç yönetimi,
  • 6102 sayılı Kanun’unun 82. Maddesinde düzenlemesi yapılan “Zayi Belgesi” alımı sürecinin yönetimi,
  • Şirketin yönetimi, faaliyeti ve personel istihdamına ilişkin süreçte “rekabet düzenlemelerini” dikkate alarak sınırsal durumları belirleyecek sözleşme tanzim süreci,
  • Distribütörlük, franchise, bayilik, yönetim ve üst düzey yönetici sözleşmeleri ve bu nitelikte benzer mukavelelerinin tanzim süreci,
  • Şirketlere İdari otoritelerce yapılan baskınlarda oluşan ihtiyaç savunmanın yapılması ve bu sürecin yönetimi,

Ayrıca vergileme sürecinin çok teknik olduğu ve vergileme dışında çokça düzenlemenin olduğu, söz konusu vergi dışı düzenlemelerin de vergileme sürecine etki ettiği, ilgili Kamu Otoritelerince sıkça denetime tabi tutulan ve azami hadde kayıt altına alınmaya çalışılan faaliyet sektörlerine danışmanlık hizmeti verilmektedir.

• Tütün mamullerinin üretim ve satışı,
  • Alkol mamullerinin üretim ve satışı,
  • Limanda verilen hizmetler ve liman faaliyetleri,
  • İnşaat faaliyetleri,
  • Otomotiv/araç satış faaliyetleri,
  • Petrol ürünlerini üretim ve satışı,
  • Serbest bölge faaliyetleri,
  • Maden ocağı faaliyetleri,
  • Holding Şirketlerinin, iştiraki grup şirketlerine yaptığı hizmetlerin veya teslimlerin bölüşümü ve sözleşme esasında dayandırılması faaliyeti,
  • Kozmetik ürünlerin üretim ve satışı,
  • E-Ticaret faaliyetleri,

Söz konusu sektörlere ilişkin, yürütülecek işlemler, vergileme usulleri ve müphem durumların çözümü hususlarındaki tecrübelerimiz sabit olup bu noktada en verimli ve çözüm odaklı yöntemler geliştirilerek en sağlıklı sonuçlar elde etme prensibimize uygun hizmet verme anlayışıyla bilgi ve tecrübe paylaşımı yapmaktayız.